10 טיפים מנצחים לראיון עבודה מוצלח
סיטואציה של ראיון עבודה עלולה לעתים להרגיש מאיימת או מלחיצה, אבל מי אמר היא חייבת להיות? לכל המועמדים שלנו בעתיד ובהווה, אנחנו מציגים לכם את עשרת הדברות לראיון עבודה מוצלח. פנים אל פנים, או בזום.
1. שיעורי בית – בצעו עבודת מחקר קטנה על הארגון ועל המסגרת אליה אתם מתראיינים. קראו מעט באינטרנט אודות הארגון והפגינו בקיאות במהלך הראיון.
2. הגיעו מוכנים ומאורגנים מבחינה טכנית – הדפיסו לכם עותק נוסף של קורות חיים שיהיה לכם בשלוף במידת הצורך, מספרי טלפונים של ממליצים/ מכתבי המלצה, תעודות השכלה וכו' – שלא יתפסו אתכם לא מוכנים!
במידה והראיון ב-ZOOM ודאו כי אתם יושבים במקום שקט, ללא הפרעות רקע, המצלמה מכוונת בצורה טובה, ישנו חיבור תקין לאינטרנט והסביבה מאורגנת ומסודרת.
3. קוד לבוש – משפיע ישירות על הרושם הראשוני שלכם. בין אם מדובר בראיון פרונטלי או ראיון בZOOM, התאימו את הבגדים לתפקיד ושמרו על הופעה נעימה וייצוגית – אם כי לא ייצוגית מדי! באופן דומה, נסו לשמור גם על אסתטיקה כללית – תספורת מסודרת, לנשים – איפור עדין, גברים – זקן מסודר וכו.
4. המנעו מאיחורים – זכרו – רושם ראשוני הוא אלמנט חשוב מאוד בראיון עבודה. תכננו את זמני ההגעה לפגישה בצורה טובה – כולל זמן לעמידה בפקקים, מציאת חניה ומציאת מקום המפגש.
5. הצגה עצמית – ספרו על עצמכם בקצרה – רצוי שלא יותר מ2-3 דקות: שם, גיל, השכלה, נסיון בתפקיד ופירוט קצר בנוגע לתפקיד האחרון אותו בצעתם – נסו להימנע משיתוף בפרטים לא רלוונטיים שלא ישרתו לא אתכם ולא את המראיין..
6. אתגרים וחוזקות – הגיעו עם תשובות מוכנות לשאלות מתקילות כמו מה הם הקשיים שלך? מהם נקודות החולשה שלך? ספר על כישלון שחווית בתפקיד וכדומה. השקיעו מחשבה מבעוד מועד גם בתשובה לשאלה הנוגעת לחוזקות שלכם בתפקיד. תדעו להדגיש את התכונות הטובות, אבל במידה. כמו כן, נסו לחשוב מראש על טיפול אחד מוצלח שביצעתם ולנסות להיזכר מה היה שם: איך נוצר הקשר עם הילד, על אילו מטרות עבדו, מה היו האתגרים ומה עזר להם לצלוח אותם.
7. קשר עין – הראו כי אתם מרוכזים בשיחה ושמרו על קשר עין רציף עם המראיין. נסו שלא לבהות בנקודה מסוימת או להשפיל מבט. שדרו כי אתם בעניין ואתם קשובים לדבריו.
8. היו נינוחים ורגועים – שימו לב לשפת הגוף שלכם ומה שהיא משדרת – הימנעו ממגע מיותר בפנים ובשיער וגם משילוב ידיים. זה בסדר גמור להתרגש – אך שימו לב כי אתם שומרים על אוירה נעימה ורגועה.
9. בואו בגישה חיובית לתפקיד – ביטחון ואופטימיות הם שם המשחק!
10. תשמרו על האמת הפנימית שלכם – אל תנסו לשקר לגבי העבר שלכם – זכרו שלשקר אין רגליים! עם זאת, אל תמנעו מלפרגן לעצמכם ולהדגיש את היתרונות שלכם לתפקיד. או במילים אחרות – תהיו אתם! זה כל הקסם!
בהצלחה!!!
פוסטים נוספים
דו"ח מעקב פברואר 2024 – התמודדות עם פערי כוח אדם במקצועות הבריאות
בחודשים האחרונים ליוותה עמותת "אותי" פרוייקט של המרכז להעצמת האזרח שבדו"ח מוניטור בדק את מידת יישומה של החלטת ממשלה שנועדה לטפל בפערי כוח האדם במקצועות הבריאות. סנונית מהדו"ח מתפרסמת היום בכתבה בגלובס.
סיכום שנת 2023 בצל המלחמה
המלחמה שפרצה ב-7 באוקטובר החלה זמן קצר מאוד לאחר תחילת שנת הלימודים. בשנת שגרה, זהו זמן המוקדש בדרך כלל להכרת הילדים ולהכנת תוכניות עבודה שנתיות. המלחמה העמידה אותנו בפני אתגרים שלא ידענו...
איך נעזור לילדים המאובחנים עם אוטיזם להפעיל את מנגנון הויסות הרגשי
כדי להתמודד עם רגשות משתנים, לא יציבים, שיכולים להיות חזקים ולהקשות עלינו, כולנו משתמשים במנגנון מורכב שנקרא "ויסות רגשי". המנגנון של ויסות רגשי מאפשר לנו לאזן את הרגשות שלנו ולהפחית רגשות עוצמתיים...