מסגרות העמותה

מעונות

מעונות יום שיקומיים לילדים בגילאי 3-1

טיפול אינטנסיבי בגיל הרך, חלון ההזדמנויות הטיפולי,  הינו קריטי להתפתחות הילדים ומאפשר התקדמות מיטבית. ככל שנקדים בהתחלת הטיפול, כך ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי יותר בתפקוד הילדים.

 

מעונות אלו הם מסגרות חינוכיות-טיפוליות-שיקומיות המיועדות לפעוטות מתחת לגיל 3 שזה עתה אובחנו על הרצף האוטיסטי ()ASD. הזכאות למעונות נקבעת על ידי משרד הרווחה; העמותה מפעילה את המעונות עבור המשרד בשיתוף עם הרשויות המקומיות. במעונות ניתן סל טיפולים המשלב בין זכאויות מטעם משרד הרווחה, משרד הבריאות וקופות החולים.

מכיוון שעבור רוב הפעוטות זוהי המסגרת החינוכית הראשונה אליה הם נכנסים, מושם דגש על הקניית סדר יום ומיומנויות בסיסיות תוך התייחסות מרבית לצרכיהם ההתפתחותיים. עבודת הצוות מכוונת במידה רבה גם לסיוע להורים באמצעות הדרכות פרטניות וקבוצות הורים.

 

פריסה ארצית
העמותה מפעילה מעונות יום שיקומיים בתל-אביב, בת-ים, טבריה ורמלה (בשיתוף המרכז לגיל הרך). כמו כן, מספקת העמותה סלי טיפול במעונות באילת, וראשון לציון.

 

איך נרשמים?
על מנת להירשם למעונות היום השיקומיים יש לפנות לעו"ס שיקום/נכויות במחלקה לשירותים חברתיים ברשות המקומית

גנים תקשורתיים לילדים בגילאי 7-3
מסגרות אלו של הרשויות המקומיות ומשרד החינוך מיועדות אך ורק לילדים שאובחנו על הרצף האוטיסטי. העמותה מפעילה בתוך מסגרת הגן את הטיפול הבריאותי המקדם, שהזכאות לו נקבעת על ידי משרד הבריאות ומפוקחת על ידו.
הגנים התקשורתיים הם מסגרת חינוכית-טיפולית במסגרתם נבנית לילד תכנית טיפולית בשיתוף מלא עם הגננות, הצוות הטיפולי ובהיוועצות עם הוריו. בשל מורכבותה של הלקות, תכנית הטיפול ההתפתחותית-אינטגרטיבית מתייחסת לכל תחומי ההתפתחות וההיבטים השונים של האוטיזם: התקשורתי, הקוגניטיבי, הרגשי, השפתי, הבין-אישי, הגופני והחברתי. תכנית זו מחייבת צוות רב-תחומי הכולל רופאים, פסיכולוגים, מרפאים בעיסוק, קלינאי תקשורת, פיזיותרפיסטים, עובדים סוציאליים, מטפלים בהבעה ויצירה, מנתחי התנהגות, ומטפלים בשיטות ייעודיות.

 

העמותה מעסיקה, מכשירה ומדריכה צוותים מקצועיים שחוברים, כאמור, לצוותים החינוכיים ובונים יחד את המערך החינוכי-טיפולי הנשען על עבודת צוות שיתופית ואינטגרטיבית תוך שיתוף ההורים.

 

פריסה ארצית
העמותה מעניקה סיוע ומעורבת בגנים טיפוליים בישובים רבים בארץ: אור יהודה, אילת, אשדוד, אשקלון, באר-שבע, בת-ים, בני-ברק, בת חפר, גבעת שמואל, הוד השרון, הרצליה, חולון, חולתה, טבריה, טייבה, טירה, ירושלים שיח וסוד, כפר קרע, כפר סבא, כפר תבור, מטולה, מסילות, נס ציונה, נצרת, נתניה, צור משה, צורן, צפת, קדימה, קלנסאווה, קצרין, קרית אונו, ראשון לציון, רחובות, רמת-גן, רעננה, שלומי, שפרעם ותל-אביב-יפו.

 

איך נרשמים?
על מנת להירשם לגנים התקשורתיים יש לפנות למחלקת החינוך המיוחד ברשות המקומית.

גני תקשורת

גנים תקשורתיים לילדים בגילאי 7-3

מערך טיפולי מקדם לגילאי בית ספר

מערך המיועד לילדים בגילאי 18-7

המערך הטיפולי המקדם הינו שירות שהעמותה יזמה על מנת לאפשר להורים לממש את זכות ילדם לטיפול (קופות החולים) בסביבתו הטבעית של הילד ומתוך תכלול וסנכרון עם ההשקעה החינוכית והטיפולית הרבה הנעשית בשנות חיי בית הספר. המערך פועל בבתי ספר ובמרכזים טיפוליים ברחבי הארץ בשיתוף קופות החולים ובשיתוף עירוני של מנהל החינוך, השירות הפסיכולוגי החינוכי, הפיקוח על החינוך המיוחד והמתי"א.
שירותי המערך ניתנים לילדים ובני נוער המאופיינים עם אוטיזם ולומדים בכיתות א-י"ב במסגרות של שילוב, כיתות תקשורת וחינוך מיוחד. לכל ילד תוכנית טיפולית אישית ורב תחומית, המבוססת על עקרונות של הכלה חברתית ומקצועית, על הזכות להיות שווה-הזדמנויות, ומעל הכול, על זכותו של האדם עם המוגבלות להיות שותף להובלת חייו.
התוכניות האישיות נבנות בשיתוף ההורים ובית הספר וכוללת מעטפת של טיפולים מחמשת התחומים המוכרים בחוק: קלינאות תקשורת, ריפוי בעיסוק, פיזיותרפיה, הדרכת הורים וטיפול רגשי הניתן על ידי עובדים סוציאליים ופסיכולוגים. הזכאות לטיפולים ניתנת מתוקף זכויות חוק ביטוח בריאות ממלכתי. התוכנית כוללת טיפולים קבוצתיים, פרטניים וזוגיים הנבנים על בסיס מודל עבודה חדשני שבכירי המערך פיתחו. המודל הספירלי – מודל התפתחותי-תפקודי לילדים ונערים המאופיינים עם אוטיזם- מודל המבוסס על שנים רבות של ניסיון. העמותה משקיעה בהכשרת אנשי המקצוע בצוותים ובהדרכה אישית סדורה על ידי מדריכים מקצועיים.
המערך הטיפולי המשלים הוא ענף חדש ופורץ דרך בעמותה לילדים בסיכון, והוא ממשיך דרכה של העמותה בחדשנות בתפיסת האוטיזם ובקידום האדם עם האוטיזם לקראת מימוש מלוא הפוטנציאל הטמון בו לחיים מלאים. המערך שואף לגדל מטפלים הרואים עצמם שותפים למהלכי שינוי אלה מתוך הדגשת יכולות, בריאוּת, מוטיבציות התפתחות ותפקוד תואם גיל אצל האדם עם האוטיזם. מטפלים הרואים עצמם שותפים למטופליהם במימוש חזון שוויון ההזדמנויות לאנשים עם אוטיזם.

פריסה ארצית
המערך הטיפולי המקדם פועל בישובים: חולון, רחובות, נס ציונה, גדרה, חפר שרון, תל-אביב, ראשון לציון, אשדוד, מודיעין, לוד, הרצליה, רעננה, כפר סבא, בת-ים, נתניה, הוד השרון, כפר ברא, טייבה, נתניה, אלעד וחדרה, בית שמש, רמת השרון, רעננה, שוהם, גני תקווה, גבעת שמואל, יהוד, יקנעם, טבעון, פרדס חנה.

פניות והרשמה
לפניה למערך הטיפולי המקדם אנא לחץ כאן
טלפון: 03-5602352, בימים א'-ה' בין השעות 8:00-16:00

מרכזי טיפול

מרכז טיפולי "בית אחד" בתל-אביב ובכפר סבא

היחידה לתסמונת הספקטרום האוטיסטי (ASD)

 פועלת בתל-אביב ובכפר סבא. השירות ביחידה מושתת על שילוב של ידע תיאורטי וניסיון קליני והוא נמדד ומוערך באופן תמידי. השירותים הינם נתמכי מחקר ומהמובילים בעולם בטיפול ובאבחון בתחום ה-ASD. היחידה כוללת מערך אבחון מגיל שנה ועד בגרות, מערך המספק טיפולים פרטניים בגישה קוגניטיבית-התנהגותית (CBT) וטיפולים קבוצתיים לשיפור מיומנויות חברתיות, ומערך הדרכה.

 

לפרטים בנושא קבוצות למיומנויות חברתיות לכל הגילאים

היחידה לטיפול בהפרעות תקשורת חברתיות (SCD)

מציעה שרותי אבחון, טיפול וליווי לצוותי חינוך לבעלי אבחנה של הפרעה בתקשורת חברתית (Social Communication Disorder). אבחנת ה-SCD היא אבחנה חדשה, המתאפיינת בקשיים בתחום התקשורת החברתית, המצויים מתחת לסף אבחנת האוטיזם. היחידה משמשת כמרכז חלוצי בארץ המאבחן והמטפל הפרעה זו. ביחידה מוצעים גם שירותי אבחון נוירו פסיכולוגי-דידקטי לכלל האוכלוסייה.

במרכז יש בריכה טיפולית ייחודית מסוגה בארץ, הממוקמת בתל אביב ומציעה טיפול הידרותרפי אינטגרטיבי במענה רחב לתינוקות, ילדים מתבגרים ובוגרים בעלי צרכים שונים.

היחידה נוסדה מתוך הכרה בפוטנציאל המדהים הגלום במים כסביבה טיפולית עוטפת, משקפת ומכילה המעודדת התנסויות וחוויות חדשות התורמות להתפתחות.

מרכז "בית אחד" ברחובות

מרכז "בית אחד" ברחובות הינו פרויקט משותף של העמותה לילדים בסיכון ועיריית רחובות הנותן מענה ייחודי לילדים בגיל הרך המאובחנים על הרצף האוטיסטי המשולבים בחינוך הרגיל בעיר, ומעניק להם את סל הטיפולים הבריאותי המקדם.

 

המרכז עובד בגישה התפתחותית-אינטגרטיבית המאפשרת יצירת תכנית טיפולית ייחודית לכל ילד על פי צרכיו, בהתאם לקווים המנחים של משרד הבריאות. במרכזנו מושם דגש על עבודה קבוצתית ליצירה, ביסוס וחיזוק מיומנויות תקשורתיות-חברתיות-רגשיות של הילדים.

הטיפולים במרכז הינם פרטניים, זוגיים וקבוצתיים וניתנים על ידי אנשי מקצוע בתחומים מגוונים: קלינאות תקשורת, ריפוי בעיסוק, פיזיותרפיה, טיפול פסיכולוגי, עבודה סוציאלית, וטיפול רגשי בהבעה ויצירה (מוזיקה, אומנות, דרמה, תנועה).

 

המרכז מעניק ליווי והדרכה להורים במסגרת פרטנית ומזמין אותם לקחת חלק פעיל בטיפול שבועי יחד עם ילדם. המרכז מאפשר גם עבודה על מיומנויות יומיומיות המאפיינות את חיי הילדים במסגרות החינוכיות ובסביבתם הקרובה.

מסגרת ילדי חוץ אילת

מסגרת החוץ באילת הינה פרויקט משותף של העמותה וקופת חולים הנותן מענה ייחודי לילדים בגיל הרך המאובחנים על הרצף האוטיסטי המשולבים בחינוך הרגיל בעיר, ומעניק להם את סל הטיפולים הבריאותי המקדם.

בית עמיתים

חזון
בית עמיתים הינו מרכז טיפולי רב מקצועי אשר מתמחה בעבודה טיפולית אינטגרטיבית. בית עמיתים שם לעצמו כמטרה לחזק את תחושת השייכות והיכולת של ההורים והילדים,  ובדרכם הייחודית להיות חלק מקהילה נורמטיבית שמכירה בערך של שונות ורואה בה כייחודיות. אנחנו כאן כדי שהורים וילדים יאמינו בעצמם ויגדירו את הזהות שלהם במונחים של יכולת ולא במונחים של לקות. אנחנו כאן כדי שהורים יצרו תמונת עתיד אופטימית ומציאותית עבור ילדיהם ויקבלו כלים מותאמים אישית לקדמה.

לקדם שייכות

ילד משאובחן, מאבד את השייכות שלו לקבוצת בני הגיל שלו, לקהילה שלו, והדרש למצוא מחדש את קבוצות השייכות שלו . בית עמיתים רואה את אחד מתפקידיו המרכזיים לסייע לילדים ולבני המשפחות שלהם להתמקם באופן שבו הם יכולים לחוות מחדש שייכות. כחלק ממעגלי השייכות בית עמיתים רואה חשיבות בכך שבדרכם הייחודית ילדים על הספקטרום האוטיסטי יכולים להיות חלק מקהילה נורמטיבית שמכירה בערך של שונות. לצורך כך בית עמיתים רואה את עצמו פועל גם בקרב הקהילה ומסגרות החינוך הנורמטיבי הפורמאליות והבלתי פורמאליות כדי לקדם את תחושת השייכות של הילדים והוריהם. כמו כן בית עמיתים משקיע משאבים רבים על מנת לתמוך הלכה ומעשה בתהליך השילוב במסגרות חינוכיות, ובקהילה יחד עם ההורים ואנשי הצוות הטיפולי בבית עמיתים ומחוצה לו. 

להגדיר זהות עצמית במונחים של יכולת

ילד שמאובחן, מקבל אפיון על פי הקשיים שלו, ובהתאם סדר היום שלו ושל משפחתו מתארגן מחדש במטרה להתמודד עם הקשיים שמלווים את האבחנה. ההורים עומדים בפני בחירה של מסגרת חינוכית מתאימה ומערך טיפולי, המכוונים לקשיים של הילדים. אנחנו כאן כדי שהורים וילדים יאמינו בעצמם ויגדירו את הזהות שלהם במונחים של יכולת ולא במונחים של לקות וחוסר יכולת.

הזמנה להורים לבנות תמונת עתיד אופטימית, מציאותית וכלים לקדם אותה

הורים  לאחר תהליך אבחנה, מאבדים את תמונת העתיד שהיתה להם לגבי ילדם. חלקם מנסים להבין מה מזמן להם העתיד וחלקם  לעיתים צופים עתיד פסימי לילדם. בית עמיתים רואה חשיבות לבנות עם ההורים תמונת עתיד אופטימית מתוך ההכרות מתמשכת ומעמיקה שלהם את ילדם, על מנת לחוש תקווה ולחשוב עליו במונחים של יכולת ומסוגלות. וכן על מנת לקדם את השייכות שלו. 

יצירת תנועה בין עולמו הפנימי של הילד לבין המציאות. ויצירת איזון בין השניים.

בית עמיתים מכוון לעולמו הפנימי של הילד שיכול להיות עשיר אך מתקשה להביא את עצמו לידי ביטוי ובמקביל מכוון למציאות החיצונית, אתה קשה לילד על הספקטרום לבוא במגע ולהיות באינטראקציה מארגנת אתה. באופן הזה מתאפשרת תנועה בין השניים שהיא חיונית לתנועה התפתחותית.

התאמת תוכנית טיפול לילד ולמשפחתו על פי צרכיהם ובהתאם לצרכים משתנים
בהתאם לתפקוד, וגיל. היכולת ליצור תוכנית התערבות מותאמת לטווח רחב של גילאים.

בבית עמיתים יש מגוון רחב של תוכניות התערבות פרטניות וקבוצתיות שמאפשרות להתאים את ההתערבות למוקד הרלוונטי להם בכל נקודת זמן.

איך

• בית עמיתים מגדיר מטרות השתתפות אקולוגיות רלוונטיות למגוון סביבות : טיפול, בית ומשפחה, חינוכית וחברתית. סביבת הקהילה.
• תוכנית ההתערבות של בית עמיתים פועלת באינטגרציה בין המטפלים על מנת לקדם מטרות אלה.
• תוכנית ההתערבות מאפשרת לצוות מעורבות בכל הסביבות הנ"ל על מנת לקדם מטרות התערבות.

• בית עמיתים שואף לשיתוף פעולה עם משפחה חינוך וקהילה כדי ליצור רשת של חשיבה ותמיכה עבור המשפחות. זאת על מנת לקדם שייכות ושילוב.

• בית עמיתים תומך בסנגור עצמי, קידום תחומי מסוגלות ותחושת מסוגלות עצמית
• בית עמיתים מקדם התערבות בסביבה שבה הילד יכול להיות במיטבו
• בית עמיתים פועל במתכונת של בית , מתוך הבנה שמשפחות שמלוות את ילדם לתוכניות התערבות ארוכות טווח, שואפות להרגיש בבית במקום אליו הן מגיעות בקביעות לאורך שנים.